Η συσχέτιση ενός προορισμού με τη γευστική εμπειρία είναι πλέον κυρίαρχο θέμα για όσους, σε κάθε γωνιά της γης, σχεδιάζουν στρατηγικές προσέλκυσης τουριστών.
Η καταγραφή των προϊόντων, των συνταγών και των υπηρεσιών που είναι το πρώτο βήμα για τη διαμόρφωση ενός γαστρονομικού χαρτοφυλακίου προωθείται συστηματικά, αλλού περισσότερο, αλλού λιγότερο. Το γεγονός όμως είναι ότι δεν αρκεί μόνο αυτό.
Το φαγητό, το κρασί και τα άλλα τοπικά προϊόντα από μόνα τους, όσο καλά και αν είναι, δεν μπορούν να δημιουργήσουν τουριστική ζήτηση, εκτός εάν αντιπροσωπεύουν την ταυτότητα και τη μοναδικότητα ενός προορισμού.
Ο γαστρονομικός τουρισμός μιας περιοχής δεν είναι υπόθεση μόνο των εστιατορίων και τυχόν εξειδικευμένων τουριστικών γραφείων αλλά αφορά στο σύνολο των τουριστικών δραστηριοτήτων και στο σύνολο του κλάδου τροφίμων, ποτών και των άλλων συναφών υπηρεσιών. Είναι βέβαια και υπόθεση των κατοίκων της περιοχής που θα πρέπει να στηρίξουν την προσπάθεια και να κατανοήσουν ότι το όφελος που προκύπτει αφορά συνολικά στον προορισμό.
Προϋπόθεση της επιτυχίας είναι η κατανόηση των αναγκών και η εξακρίβωση των προσδοκιώντου επισκέπτη που επιλέγει έναν προορισμό με κριτήριο τη γαστρονομική του απόλαυση και κυρίως τη σε βάθος γνώση των ιδιαιτεροτήτων αυτής της εκλεκτής πελατείας.
Στα δύο προηγούμενα IMIC, το 2012 και το 2011, ασχοληθήκαμε με όλα σχεδόν τα θεωρητικά ζητήματα που αφορούν στη σχέση Τουρισμού και Γαστρονομίας και ακούσαμε πολλές και πολύ ενδιαφέρουσες εισηγήσεις και πρακτικές εφαρμογές από μεμωνομένες επιχειρηματκές προσπάθειες.
Στο IMIC 2013 θα επιδιώξουμε να προσδιορίσουμε και να συζητήσουμε για το απαραίτητο “επόμενο βήμα”. Η εμπειρία που αποκτήθηκε από την επιτυχημένη πορεία της πρωτοβουλίας “2013 Έτος Γαστρονομίας στη Σαντορίνη” θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη.
Στόχος μας είναι το IMIC 2013 να είναι μία συνάντηση σύνθεσης και συγκομιδής.
View the Original article
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου