Τις πληγές της μετρά η Ρόδος τα τελευταία 24ωρα. Τρεις ανθρώπινες ζωές χάθηκαν, ένας ακόμη αγνοείται, ενώ οι ζημιές στην ακίνητη περιουσία, σπίτια και καταστήματα, ξεπερνούν τα 5 εκατ. ευρώ. Οι ισχυρές βροχοπτώσεις, αλλά και η αναλγησία των υπευθύνων, έχουν οδηγήσει τους κατοίκους του νησιού σε απόγνωση. Βαριά η οδύνη για τους ανθρώπους που χάθηκαν, με τις ευθύνες για τα αίτια της τραγωδίας να βαραίνουν τις αρχές του τόπου.
Το γεφύρι της Κρεμαστής, ως άλλο γεφύρι της Άρτας, μία ιστορία που κρατά χρόνια, στάθηκε το μοιραία σημείο της απώλειας των ανθρώπινων ζωών. Οι συγγενείς των αδικοχαμένων ζητούν να καταλογιστούν οι ευθύνες, καταγγέλλοντας ότι είναι παράνομο να διέρχονται οχήματα από την κοίτη του ποταμού. Ευθύνες επιρρίπτουν και στην Αστυνομία και συγκεκριμένα στο Τμήμα της Τροχαίας, που δεν απέκλεισε το σημείο, πολύ νωρίτερα από τη θεομηνία.
Εντωμεταξύ, χθες το απόγευμα συνεδρίασε το Συντονιστικό Νομαρχιακό Όργανο στα γραφεία της Περιφέρεια εν όψη και των σημερινών προβλέψεων της ΕΜΥ.
Μέσα σε λίγες ώρες
Η ισχυρή κακοκαιρία με τις εντονότατες βροχοπτώσεις επηρέασε την περασμένη Παρασκευή, αλλά και το περασμένο Σάββατο χτυπώντας με ιδιαίτερη «μανία» το βόρειο τμήμα του νησιού της Ρόδου.
Τα φαινόμενα χαρακτηρίζονται σπάνια για το νησί αλλά όχι πρωτόγνωρα. Συγκεκριμένα στην πόλη της Ρόδου έπεσαν 63,8mm βροχής με ραγδαιότητα 169,4mm/hr στις 13:31. Η κακοκαιρία στο σύνολό της έδωσε 173,0mm στην πόλη. Υπενθυμίζεται ότι το βόρειο τμήμα του νησιού είναι σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Οι περιοχές που επλήγησαν μέχρι σήμερα από ακραία φαινόμενα είναι Ρόδος- κέντρο, Κρεμαστή, Ιξιά, Τσαΐρι, Μαριτσά, Αρχάγγελος, Ιαλυσός, Παραδίσι, Φαληράκι, Παστίδα, Ασγούρου, Δημιλιά, Ελεούσα, Μαλώνα, Μάσσαρι και Καλυθιές.
Τα αποτελέσματα της κακοκαιρίας είναι 3 νεκροί, 1 αγνοούμενος, 350 κλήσεις στην Πυροσβεστική για άντληση υδάτων και απεγκλωβισμούς, εκτεταμένες διακοπές ρεύματος που οφείλονταν σε πτώσεις κεραυνών ακόμα και σε κατοικημένες περιοχές, διακοπές στην τηλεπικοινωνία, κατολισθήσεις, εκτεταμένες ζημιές στο δίκτυο της DIGEA όπου δεν υπάρχει τηλεοπτικό σήμα, κυκλοφοριακός χαμός από ακινητοποιημένα αυτοκίνητα όπου τα παρέσερναν τα ορμητικά νερά στους δρόμους - χειμάρρους και υλικές ζημίες σε μαγαζιά, ξενοδοχεία, οικίες και οδικό δίκτυο.
Στο «βωμό» της αδιαφορίας
Τρεις κάτοικοι του νησιού, έπεσαν στο «βωμό» της αδιαφορίας, αλλά και της αναλγησίας των φορέων της Ρόδο.
Ο Γιάννης Μπαϊράμης. Πρώην διευθυντής του EBEΔ και πρώην νομαρχιακός σύμβουλος με το συνδυασμό του Γιάννη Μαχαιρίδη. Εντοπίστηκε νεκρός χθες το απόγευμα. η αναγνώριση του πτώματος έγινε από τον Αντιπεριφερειάρχη, Φώτη Χατζηδιάκο μέσα στο ασθενοφόρο.
Καλλιόπη Παναγιώτου 54 ετών, σύζυγος του Γιάννη Μπαϊράμη. Εργαζόταν στο ΕΒΕΔ.
Αναστασία Κατσαρού του Ιωάννη 26 ετών εκπαιδευτικός.
Την ίδια ώρα αγνοείται ο 50χρονος Κώστας Αργυρόπουλος εκπαιδευτικός από το χωριό Ασπροκκλησιά Καλαμπάκας για τους οποίους συνεχίζονται οι έρευνες από εθελοντές, αστυνομία, πυροσβεστική αλλά και τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, την ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ κ.α.
Στις ίδιες έρευνες συμμετέχουν, ναυαγοσωστικό σκάφος του Λιμενικού Σώματος - ΕΛ.ΑΚΤ, ελικόπτερο Super Puma με δέκα άνδρες της ΕΜΑΚ αλλά και καταδρομείς του ΕΤΕΘ που έχουν ριχτεί στη μάχη για τον εντοπισμό των αγνοούμενων στο νησί.
Ο στρατός βρίσκεται σε κατάσταση συναγερμού και συνδράμει τις προσπάθειες των σωστικών συνεργείων όπου του ζητηθεί.
Ζημιές πολλών εκατομμυρίων
Το φως της επόμενης ημέρας, αποκάλυψε το μέγεθος της καταστροφής που προκάλεσε η προχθεσινή οεομηνία και η οποία είναι ανυπολόγιστη.
Ο μεγαλύτερος όγκος νερού, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, έπεσε στο βόρειο τρίγωνο του νησιού και συγκεκριμένα στις περιοχές Ιαλυσού, Κρεμαστής, Παστίδα, στις οποίες καταγράφηκαν και τα περισσότερα προβλήματα.
Δεκάδες υπόγεια αλλά και σπίτια πλημμύρισαν και το ύψος του νερού έφθασε σε αρκετές περιπτώσεις ακόμη και το ενάμιση μέτρο, καταστρέφοντας όλα τα υπάρχοντα των κατοίκων, οι οποίοι παρατηρούσαν ανήμποροι να χάνονται οι περιουσίες τους στο πέρασμα του ορμητικού νερού.
Δεκάδες αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα, σκάφη, μηχανάκια που ήταν σταθμευμένα στους δρόμους παρασύρθηκαν από τα ορμητικά νερά και στοιβάχτηκαν το ένα πάνω στο άλλο, μετατρέποντάς τα σε μία άμορφη μάζα. Μέσα σε όλα αυτά, έντονα προβλήματα δημιουργήθηκαν από τις διακοπές στο φως και στο νερό.
Τώρα θυμήθηκαν να καθαρίσουν το ρέμα
Άξιο απορίας, αλλά έτσι δυστυχώς λειτουργεί η Ελλάδα παρ’ όλο που βρισκόμαστε στο 2013, είναι η στάση των αρχών, τόσο της τοπικής αυτοδιοίκησης, όσο και της Περιφέρειας. Έπρεπε να πλημμυρίσει η μισή Ρόδος, έπρεπε να χαθούν ανθρώπινες ζωές, για να βγουν τα μηχανήματα και να καθαρίσουν τα ρέματα. Έτσι λειτουργεί το κράτος και δυστυχώς έτσι λειτουργεί και η τοπική αυτοδιοίκηση.
Θρήνος από τους συγγενείς των θυμάτων
Θλίψη, αγανάκτηση και πολλά ερωτηματικά έχουν κυριεύσει τους συγγενείς των θυμάτων, οι οποίοι δεν μπορούν ακόμη να πιστέψουν ότι οι δικοί τους άνθρωποι έχασαν τόσο άδικα τη ζωή τους.
Ο Γιάννης Αργυρόπουλος, αδερφός του αγνοούμενου καθηγητή Αγγλικών από τη Ρόδο, ο Κώστα Αργυρόπουλου, θεωρεί υπαίτιους για την καταστροφή που βρήκε τον ίδιο και την οικογένειά του το κράτος και το Δήμο της περιοχής, καθώς όπως λέει δεν φρόντισαν ώστε να αποφευχθούν τα χειρότερα. «Είχαν προειδοποίηση για ακραία καιρικά φαινόμενα και δεν έκαναν τίποτα. Δεν λειτουργεί ούτε το κράτος ούτε ο Δήμος, ούτε η αστυνομία ούτε τίποτα. Μπάχαλο και ανοργανωσιά. Λένε ότι η Ρόδος είναι το διαμάντι του τουρισμού. Ψέματα. Είναι η Ρόδος των ξενοδόχων, της απάτης και της κλεψιάς. Ελλάδα είναι μια ζούγκλα. Δεν μπόρεσαν να κλείσουν έναν δρόμο ώστε να μη χαθούν άνθρωποι. Αν ερχόταν όμως η Μέρκελ ή ο Σόιμπλε θα είχαν κλείσει τη μισή Αθήνα για να μην τους πλησιάσει κανείς. Δεν νοιάζονται για τους ανθρώπους. Αυτό που τους νοιάζει μόνο είναι να ξεπουλάνε τη χώρα», τονίζει ο Γιάννης Αργυρόπουλος, ο οποίος συμμετέχει στις έρευνες εντοπισμού του αδερφού του. Στη Ρόδο όμως βρίσκονται ο αδερφός και ένας θείος της αδικοχαμένης δασκάλας, Αναστασία Κατσαρού, 26 ετών. Επισκέφθηκαν τη γέφυρα της Κρεμαστής όπου συνέβη το μοιραίο αδυνατώντας να πιστέψουν ότι εκεί η νεαρή δασκάλα από την Εύβοια, έχασε τη ζωή της.
Οι συγγενείς, όπως είναι φυσικό, ζητούν εξηγήσεις, επιρρίπτουν ευθύνες και απορούν πως ήταν δυνατόν να μη βρεθεί κανείς κάποιος από τις αρχές να κλείσει το δρόμο πριν την τραγωδία. «Όλο το έργο είναι παράνομο. Είναι παράνομο από την κοίτη του ποταμού να περνούν αυτοκίνητα. Υπάρχουν ευθύνες πολλές και αυτές βαραίνουν τις αρχές. Περιφέρεια και Δήμο. Ευθύνες βαραίνουν και την Τροχαία που δεν έκλεισε το δρόμο αφού είχε γίνει γνωστή η πρόγνωση του καιρού», δήλωσαν.
Είναι αργά για δάκρυα
Μετά από κάθε τέτοιου είδους ανείπωτη τραγωδία, πολλοί είναι αυτοί που τρέχουν πρώτοι να αποδώσουν ευθύνες, ενώ είναι άλλοι τόσοι που ρίχνουν κροκοδείλια δάκρυα, στην προσπάθειά τους να συγκαλύψουν τις ευθύνες που τους βαραίνουν. Αυτό που όμως είναι σίγουρο, είναι ότι για το συγκεκριμένο τραγικό συμβάν, όπως και για πολλά άλλα που έχουν συμβεί, υπάρχουν ευθύνες, οι οποίες μάλιστα βαραίνουν πολλούς.
Σίγουρα δεν ευθύνονται μόνο τα έντονα καιρικά φαινόμενα και η ένταση της βροχής. Ένα μερίδιο ευθύνης ναι, το έχουν, αλλά σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν και άλλοι παράγοντες.
Σύμφωνα λοιπόν με τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, όπως γίνεται μετά από κάθε τέτοιο περιστατικό, η γέφυρα της Κρεμαστής, η οποία μάλιστα βρίσκεται στον κεντρικό δρόμο από το αεροδρόμιο προς τη Ρόδο, πάσχει εδώ και χρόνια. Εδώ και χρόνια βρισκόταν στον αέρα, ενώ ήταν πολλές οι προειδοποιήσεις που είχαν καταθέσει κάτοικοι που εμπλέκονται με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο με την αυτοδιοίκηση.
Μόλις όμως το 2010 αναγγέλθηκε η δημοπράτηση για την κατασκευή δίδυμης γέφυρας και τον Δεκέμβριο του 2012 δηλώθηκε ότι το έργο είναι ώριμο και ξεκινά. Ένα έργο όμως που δε ξεκίνησε λόγω των γραφειοκρατικών διαδικασιών (απαλλοτριώσεων), όπως δήλωσε ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης Δωδεκανήσου, Φώτης Χατζηδιάκος.
Όπως αναφέρει το «Epoli.gr», το 2010, για το συγκεκριμένο έργο της γέφυρας της Κρεμαστής, ο Γιάννης Μαχαιρίδης. Ο τότε Νομάρχης Δωδεκανήσου είχε δώσει εντολή στις Τεχνικές Υπηρεσίες της τέως Νομαρχίας Δωδεκανήσου να προχωρήσουν στη δημοπράτηση της γέφυρας στην Κρεμαστή, προϋπολογισμού 1,5 εκ. Ευρώ, καθώς δεν υπήρχε θετική ανταπόκριση από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., για χρηματοδότηση του έργου και του δρόμου Ρόδος - Αεροδρόμιο από πόρους του γνωστού ως «σπατόσημου». Όμως παρά τις δηλώσεις δεν έγινε καμιά δημοπράτηση. Φτάσαμε τον περασμένο Αύγουστο με τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιάννη Μαχαιρίδη να δηλώνει ότι «έχει ωριμάσει η μελέτη και σύντομα θα δημοπρατηθεί το έργο κατασκευής της γέφυρας στην Κρεμαστή, με προϋπολογισμό 1.500.000 ευρώ. Στην Κρεμαστή θα έπρεπε να δημιουργηθεί υποδομή, ώστε οι πολίτες και οι επισκέπτες να μην περνούν μέσα από τα ποτάμια της περιοχής», προσθέτοντας ότι «η γέφυρα στην Κρεμαστή θα κατασκευαστεί με τρόπο, ώστε να αναβαθμίσει την περιοχή. Θα διευθετηθεί η κοίτη του ποταμού της Κρεμαστής και η εικόνα της περιοχής θα βελτιωθεί».
Για τη συγκεκριμένη γέφυρα, αρχές του 2013, τέσσερις δημοτικοί σύμβουλοι της μειοψηφίας ζήτησαν την άμεση παρέμβαση των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ρόδου για να αντιμετωπιστούν οι κίνδυνοι στην γέφυρα της Κρεμαστής, αναφέροντας συγκεκριμένα τα εξής:
«Στη διάρκεια της τελευταίας κακοκαιρίας που έπληξε το νησί μας στις 30 και 31 Δεκεμβρίου 2012, η περιοχή της Κρεμαστής δέχτηκε πολύ μεγάλο όγκο νερού κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα ο χείμαρρος να υπερχειλίσει και να δημιουργήσει αναρίθμητα προβλήματα. Το σοβαρότερο πρόβλημα που δημιούργησε είναι το ότι ξεγύμνωσε εντελώς το τρίτο πέδιλο της γέφυρας από την ανατολική πλευρά και σε συνδυασμό με το ότι κατά την προ διετίας θεομηνία αντίστοιχο πρόβλημα είχε προκύψει και στο τρίτο πέδιλο από δυτικά της ίδιας γέφυρας, μας κάνει να προβληματιζόμαστε έντονα για την στατική της επάρκεια. Πάρα τις επανειλημμένες αναφορές από μέλη της παράταξης μας, κατά την διαδικασία της ενημέρωσης των Δημοτικών Συμβούλων και κατά την συζήτηση για την θεομηνία του Φεβρουαρίου του 2011 αλλά και στην συνέχεια κατά τις συνεδριάσεις για την ψήφιση του τεχνικού προγράμματος, δεν έγινε απολύτως καμία εργασία αποκατάστασης στο ήδη επιβαρυμένο πέδιλο. Λόγω του ότι καθημερινά από την γέφυρα, η οποία ως γνωστό αποτελεί την είσοδο του νησιού μας από το αεροδρόμιο Διαγόρας, διέρχονται χιλιάδες πολιτών και επισκεπτών με τα οχήματά τους και εγκυμονούνται κίνδυνοι για την ασφάλεια τους, παρακαλούμε τις υπηρεσίες σας να ενεργήσουν άμεσα ώστε να αποκατασταθεί η ζημιά και να μην υπάρχει κανένας κίνδυνος ούτε για την γέφυρα ούτε και για την σωματική ακεραιότητα όσων την διαβαίνουν».
Αυτά είχαν δηλώσει στις αρχές του χρόνου που τώρα στα αυτιά μας ηχούν ως ένα καμπανάκι κινδύνου. Και όμως δεν έγινε τίποτα. Ποιος φταίει; Η Περιφέρεια; Ο Δήμος; Η γραφειοκρατία; Η αγκυλώσεις των υπηρεσιών; Η αδιαφορία; Οι ευθύνες υπάρχουν και αυτές πρέπει να αποδοθούν, διότι χάθηκαν ανθρώπινες ζωές.
Δέσποινα Συλιβάνη
πηγή: www.koinignomi.gr
Πηγή: parospress
Το γεφύρι της Κρεμαστής, ως άλλο γεφύρι της Άρτας, μία ιστορία που κρατά χρόνια, στάθηκε το μοιραία σημείο της απώλειας των ανθρώπινων ζωών. Οι συγγενείς των αδικοχαμένων ζητούν να καταλογιστούν οι ευθύνες, καταγγέλλοντας ότι είναι παράνομο να διέρχονται οχήματα από την κοίτη του ποταμού. Ευθύνες επιρρίπτουν και στην Αστυνομία και συγκεκριμένα στο Τμήμα της Τροχαίας, που δεν απέκλεισε το σημείο, πολύ νωρίτερα από τη θεομηνία.
Εντωμεταξύ, χθες το απόγευμα συνεδρίασε το Συντονιστικό Νομαρχιακό Όργανο στα γραφεία της Περιφέρεια εν όψη και των σημερινών προβλέψεων της ΕΜΥ.
Μέσα σε λίγες ώρες
Η ισχυρή κακοκαιρία με τις εντονότατες βροχοπτώσεις επηρέασε την περασμένη Παρασκευή, αλλά και το περασμένο Σάββατο χτυπώντας με ιδιαίτερη «μανία» το βόρειο τμήμα του νησιού της Ρόδου.
Τα φαινόμενα χαρακτηρίζονται σπάνια για το νησί αλλά όχι πρωτόγνωρα. Συγκεκριμένα στην πόλη της Ρόδου έπεσαν 63,8mm βροχής με ραγδαιότητα 169,4mm/hr στις 13:31. Η κακοκαιρία στο σύνολό της έδωσε 173,0mm στην πόλη. Υπενθυμίζεται ότι το βόρειο τμήμα του νησιού είναι σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Οι περιοχές που επλήγησαν μέχρι σήμερα από ακραία φαινόμενα είναι Ρόδος- κέντρο, Κρεμαστή, Ιξιά, Τσαΐρι, Μαριτσά, Αρχάγγελος, Ιαλυσός, Παραδίσι, Φαληράκι, Παστίδα, Ασγούρου, Δημιλιά, Ελεούσα, Μαλώνα, Μάσσαρι και Καλυθιές.
Τα αποτελέσματα της κακοκαιρίας είναι 3 νεκροί, 1 αγνοούμενος, 350 κλήσεις στην Πυροσβεστική για άντληση υδάτων και απεγκλωβισμούς, εκτεταμένες διακοπές ρεύματος που οφείλονταν σε πτώσεις κεραυνών ακόμα και σε κατοικημένες περιοχές, διακοπές στην τηλεπικοινωνία, κατολισθήσεις, εκτεταμένες ζημιές στο δίκτυο της DIGEA όπου δεν υπάρχει τηλεοπτικό σήμα, κυκλοφοριακός χαμός από ακινητοποιημένα αυτοκίνητα όπου τα παρέσερναν τα ορμητικά νερά στους δρόμους - χειμάρρους και υλικές ζημίες σε μαγαζιά, ξενοδοχεία, οικίες και οδικό δίκτυο.
Στο «βωμό» της αδιαφορίας
Τρεις κάτοικοι του νησιού, έπεσαν στο «βωμό» της αδιαφορίας, αλλά και της αναλγησίας των φορέων της Ρόδο.
Ο Γιάννης Μπαϊράμης. Πρώην διευθυντής του EBEΔ και πρώην νομαρχιακός σύμβουλος με το συνδυασμό του Γιάννη Μαχαιρίδη. Εντοπίστηκε νεκρός χθες το απόγευμα. η αναγνώριση του πτώματος έγινε από τον Αντιπεριφερειάρχη, Φώτη Χατζηδιάκο μέσα στο ασθενοφόρο.
Καλλιόπη Παναγιώτου 54 ετών, σύζυγος του Γιάννη Μπαϊράμη. Εργαζόταν στο ΕΒΕΔ.
Αναστασία Κατσαρού του Ιωάννη 26 ετών εκπαιδευτικός.
Την ίδια ώρα αγνοείται ο 50χρονος Κώστας Αργυρόπουλος εκπαιδευτικός από το χωριό Ασπροκκλησιά Καλαμπάκας για τους οποίους συνεχίζονται οι έρευνες από εθελοντές, αστυνομία, πυροσβεστική αλλά και τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, την ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ κ.α.
Στις ίδιες έρευνες συμμετέχουν, ναυαγοσωστικό σκάφος του Λιμενικού Σώματος - ΕΛ.ΑΚΤ, ελικόπτερο Super Puma με δέκα άνδρες της ΕΜΑΚ αλλά και καταδρομείς του ΕΤΕΘ που έχουν ριχτεί στη μάχη για τον εντοπισμό των αγνοούμενων στο νησί.
Ο στρατός βρίσκεται σε κατάσταση συναγερμού και συνδράμει τις προσπάθειες των σωστικών συνεργείων όπου του ζητηθεί.
Ζημιές πολλών εκατομμυρίων
Το φως της επόμενης ημέρας, αποκάλυψε το μέγεθος της καταστροφής που προκάλεσε η προχθεσινή οεομηνία και η οποία είναι ανυπολόγιστη.
Ο μεγαλύτερος όγκος νερού, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, έπεσε στο βόρειο τρίγωνο του νησιού και συγκεκριμένα στις περιοχές Ιαλυσού, Κρεμαστής, Παστίδα, στις οποίες καταγράφηκαν και τα περισσότερα προβλήματα.
Δεκάδες υπόγεια αλλά και σπίτια πλημμύρισαν και το ύψος του νερού έφθασε σε αρκετές περιπτώσεις ακόμη και το ενάμιση μέτρο, καταστρέφοντας όλα τα υπάρχοντα των κατοίκων, οι οποίοι παρατηρούσαν ανήμποροι να χάνονται οι περιουσίες τους στο πέρασμα του ορμητικού νερού.
Δεκάδες αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα, σκάφη, μηχανάκια που ήταν σταθμευμένα στους δρόμους παρασύρθηκαν από τα ορμητικά νερά και στοιβάχτηκαν το ένα πάνω στο άλλο, μετατρέποντάς τα σε μία άμορφη μάζα. Μέσα σε όλα αυτά, έντονα προβλήματα δημιουργήθηκαν από τις διακοπές στο φως και στο νερό.
Τώρα θυμήθηκαν να καθαρίσουν το ρέμα
Άξιο απορίας, αλλά έτσι δυστυχώς λειτουργεί η Ελλάδα παρ’ όλο που βρισκόμαστε στο 2013, είναι η στάση των αρχών, τόσο της τοπικής αυτοδιοίκησης, όσο και της Περιφέρειας. Έπρεπε να πλημμυρίσει η μισή Ρόδος, έπρεπε να χαθούν ανθρώπινες ζωές, για να βγουν τα μηχανήματα και να καθαρίσουν τα ρέματα. Έτσι λειτουργεί το κράτος και δυστυχώς έτσι λειτουργεί και η τοπική αυτοδιοίκηση.
Θρήνος από τους συγγενείς των θυμάτων
Θλίψη, αγανάκτηση και πολλά ερωτηματικά έχουν κυριεύσει τους συγγενείς των θυμάτων, οι οποίοι δεν μπορούν ακόμη να πιστέψουν ότι οι δικοί τους άνθρωποι έχασαν τόσο άδικα τη ζωή τους.
Ο Γιάννης Αργυρόπουλος, αδερφός του αγνοούμενου καθηγητή Αγγλικών από τη Ρόδο, ο Κώστα Αργυρόπουλου, θεωρεί υπαίτιους για την καταστροφή που βρήκε τον ίδιο και την οικογένειά του το κράτος και το Δήμο της περιοχής, καθώς όπως λέει δεν φρόντισαν ώστε να αποφευχθούν τα χειρότερα. «Είχαν προειδοποίηση για ακραία καιρικά φαινόμενα και δεν έκαναν τίποτα. Δεν λειτουργεί ούτε το κράτος ούτε ο Δήμος, ούτε η αστυνομία ούτε τίποτα. Μπάχαλο και ανοργανωσιά. Λένε ότι η Ρόδος είναι το διαμάντι του τουρισμού. Ψέματα. Είναι η Ρόδος των ξενοδόχων, της απάτης και της κλεψιάς. Ελλάδα είναι μια ζούγκλα. Δεν μπόρεσαν να κλείσουν έναν δρόμο ώστε να μη χαθούν άνθρωποι. Αν ερχόταν όμως η Μέρκελ ή ο Σόιμπλε θα είχαν κλείσει τη μισή Αθήνα για να μην τους πλησιάσει κανείς. Δεν νοιάζονται για τους ανθρώπους. Αυτό που τους νοιάζει μόνο είναι να ξεπουλάνε τη χώρα», τονίζει ο Γιάννης Αργυρόπουλος, ο οποίος συμμετέχει στις έρευνες εντοπισμού του αδερφού του. Στη Ρόδο όμως βρίσκονται ο αδερφός και ένας θείος της αδικοχαμένης δασκάλας, Αναστασία Κατσαρού, 26 ετών. Επισκέφθηκαν τη γέφυρα της Κρεμαστής όπου συνέβη το μοιραίο αδυνατώντας να πιστέψουν ότι εκεί η νεαρή δασκάλα από την Εύβοια, έχασε τη ζωή της.
Οι συγγενείς, όπως είναι φυσικό, ζητούν εξηγήσεις, επιρρίπτουν ευθύνες και απορούν πως ήταν δυνατόν να μη βρεθεί κανείς κάποιος από τις αρχές να κλείσει το δρόμο πριν την τραγωδία. «Όλο το έργο είναι παράνομο. Είναι παράνομο από την κοίτη του ποταμού να περνούν αυτοκίνητα. Υπάρχουν ευθύνες πολλές και αυτές βαραίνουν τις αρχές. Περιφέρεια και Δήμο. Ευθύνες βαραίνουν και την Τροχαία που δεν έκλεισε το δρόμο αφού είχε γίνει γνωστή η πρόγνωση του καιρού», δήλωσαν.
Είναι αργά για δάκρυα
Μετά από κάθε τέτοιου είδους ανείπωτη τραγωδία, πολλοί είναι αυτοί που τρέχουν πρώτοι να αποδώσουν ευθύνες, ενώ είναι άλλοι τόσοι που ρίχνουν κροκοδείλια δάκρυα, στην προσπάθειά τους να συγκαλύψουν τις ευθύνες που τους βαραίνουν. Αυτό που όμως είναι σίγουρο, είναι ότι για το συγκεκριμένο τραγικό συμβάν, όπως και για πολλά άλλα που έχουν συμβεί, υπάρχουν ευθύνες, οι οποίες μάλιστα βαραίνουν πολλούς.
Σίγουρα δεν ευθύνονται μόνο τα έντονα καιρικά φαινόμενα και η ένταση της βροχής. Ένα μερίδιο ευθύνης ναι, το έχουν, αλλά σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν και άλλοι παράγοντες.
Σύμφωνα λοιπόν με τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, όπως γίνεται μετά από κάθε τέτοιο περιστατικό, η γέφυρα της Κρεμαστής, η οποία μάλιστα βρίσκεται στον κεντρικό δρόμο από το αεροδρόμιο προς τη Ρόδο, πάσχει εδώ και χρόνια. Εδώ και χρόνια βρισκόταν στον αέρα, ενώ ήταν πολλές οι προειδοποιήσεις που είχαν καταθέσει κάτοικοι που εμπλέκονται με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο με την αυτοδιοίκηση.
Μόλις όμως το 2010 αναγγέλθηκε η δημοπράτηση για την κατασκευή δίδυμης γέφυρας και τον Δεκέμβριο του 2012 δηλώθηκε ότι το έργο είναι ώριμο και ξεκινά. Ένα έργο όμως που δε ξεκίνησε λόγω των γραφειοκρατικών διαδικασιών (απαλλοτριώσεων), όπως δήλωσε ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης Δωδεκανήσου, Φώτης Χατζηδιάκος.
Όπως αναφέρει το «Epoli.gr», το 2010, για το συγκεκριμένο έργο της γέφυρας της Κρεμαστής, ο Γιάννης Μαχαιρίδης. Ο τότε Νομάρχης Δωδεκανήσου είχε δώσει εντολή στις Τεχνικές Υπηρεσίες της τέως Νομαρχίας Δωδεκανήσου να προχωρήσουν στη δημοπράτηση της γέφυρας στην Κρεμαστή, προϋπολογισμού 1,5 εκ. Ευρώ, καθώς δεν υπήρχε θετική ανταπόκριση από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., για χρηματοδότηση του έργου και του δρόμου Ρόδος - Αεροδρόμιο από πόρους του γνωστού ως «σπατόσημου». Όμως παρά τις δηλώσεις δεν έγινε καμιά δημοπράτηση. Φτάσαμε τον περασμένο Αύγουστο με τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιάννη Μαχαιρίδη να δηλώνει ότι «έχει ωριμάσει η μελέτη και σύντομα θα δημοπρατηθεί το έργο κατασκευής της γέφυρας στην Κρεμαστή, με προϋπολογισμό 1.500.000 ευρώ. Στην Κρεμαστή θα έπρεπε να δημιουργηθεί υποδομή, ώστε οι πολίτες και οι επισκέπτες να μην περνούν μέσα από τα ποτάμια της περιοχής», προσθέτοντας ότι «η γέφυρα στην Κρεμαστή θα κατασκευαστεί με τρόπο, ώστε να αναβαθμίσει την περιοχή. Θα διευθετηθεί η κοίτη του ποταμού της Κρεμαστής και η εικόνα της περιοχής θα βελτιωθεί».
Για τη συγκεκριμένη γέφυρα, αρχές του 2013, τέσσερις δημοτικοί σύμβουλοι της μειοψηφίας ζήτησαν την άμεση παρέμβαση των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ρόδου για να αντιμετωπιστούν οι κίνδυνοι στην γέφυρα της Κρεμαστής, αναφέροντας συγκεκριμένα τα εξής:
«Στη διάρκεια της τελευταίας κακοκαιρίας που έπληξε το νησί μας στις 30 και 31 Δεκεμβρίου 2012, η περιοχή της Κρεμαστής δέχτηκε πολύ μεγάλο όγκο νερού κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα ο χείμαρρος να υπερχειλίσει και να δημιουργήσει αναρίθμητα προβλήματα. Το σοβαρότερο πρόβλημα που δημιούργησε είναι το ότι ξεγύμνωσε εντελώς το τρίτο πέδιλο της γέφυρας από την ανατολική πλευρά και σε συνδυασμό με το ότι κατά την προ διετίας θεομηνία αντίστοιχο πρόβλημα είχε προκύψει και στο τρίτο πέδιλο από δυτικά της ίδιας γέφυρας, μας κάνει να προβληματιζόμαστε έντονα για την στατική της επάρκεια. Πάρα τις επανειλημμένες αναφορές από μέλη της παράταξης μας, κατά την διαδικασία της ενημέρωσης των Δημοτικών Συμβούλων και κατά την συζήτηση για την θεομηνία του Φεβρουαρίου του 2011 αλλά και στην συνέχεια κατά τις συνεδριάσεις για την ψήφιση του τεχνικού προγράμματος, δεν έγινε απολύτως καμία εργασία αποκατάστασης στο ήδη επιβαρυμένο πέδιλο. Λόγω του ότι καθημερινά από την γέφυρα, η οποία ως γνωστό αποτελεί την είσοδο του νησιού μας από το αεροδρόμιο Διαγόρας, διέρχονται χιλιάδες πολιτών και επισκεπτών με τα οχήματά τους και εγκυμονούνται κίνδυνοι για την ασφάλεια τους, παρακαλούμε τις υπηρεσίες σας να ενεργήσουν άμεσα ώστε να αποκατασταθεί η ζημιά και να μην υπάρχει κανένας κίνδυνος ούτε για την γέφυρα ούτε και για την σωματική ακεραιότητα όσων την διαβαίνουν».
Αυτά είχαν δηλώσει στις αρχές του χρόνου που τώρα στα αυτιά μας ηχούν ως ένα καμπανάκι κινδύνου. Και όμως δεν έγινε τίποτα. Ποιος φταίει; Η Περιφέρεια; Ο Δήμος; Η γραφειοκρατία; Η αγκυλώσεις των υπηρεσιών; Η αδιαφορία; Οι ευθύνες υπάρχουν και αυτές πρέπει να αποδοθούν, διότι χάθηκαν ανθρώπινες ζωές.
Δέσποινα Συλιβάνη
πηγή: www.koinignomi.gr
Πηγή: parospress
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου