ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

PWC: ” Zombies” τα μισά ξενοδοχεία, ” Stars” το 22%…

Ιδιαιτέρως προβληματική είναι η εικόνα για τα μισά ξενοδοχεία της χώρας, αφού ο υψηλός δανεισμός, η απουσία χρηματοδότησης από τις τράπεζες αλλά και οι χαμηλές προσφερόμενες τιμές των προηγούμενων ετών τα έχουν οδηγήσει σε οικονομική ασφυξία, σύμφωνα με τη μελέτη της PricewaterhouseCoopers που δημοσίευσε ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής (ρεπορτάζ του Χάρη Ντιγριντάκη).


Η μελέτη κατατάσσει το 55% των ξενοδοχειακών εταιρειών του δείγματος, που εξέτασε (αντιπροσωπεύουν το 40% της συνολικής διαθεσιμότητας κλινών στη χώρα) στην κατηγορία των Zombies και το 22% στην κατηγορία των Stars για το 2012. Υπογραμμίζεται ότι οι εταιρείες Zombies αντιπροσωπεύουν το 57% των εσόδων, 70% των πάγιων ενεργητικών, 70% του απασχολούμενου κεφαλαίου και το 82% του καθαρού χρέους του δείγματος.Το χρέος, ωστόσο, δεν είναι ιδιαίτερα υψηλό συγκριτικά με το δείγμα, όμως, δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από το 70% των εταιρειών!


Τουριστικοί κύκλοι σημειώνουν ότι με βάση τα στοιχεία του 2013 αλλά και του 2014 τα αριθμητικά δεδομένα έχουν βελτιωθεί όμως όχι ιδιαίτερα θεαματικά και η πλειονότητα των αναφερόμενων ξενοδοχείων παραμένει στην κατηγορία των Zombies.


Επισημαίνεται ότι η PwC αξιολόγησε και κατέταξε τις επιχειρήσεις αυτές, από «Stars» έως και «Zombies», με κριτήρια τον μέσο όρο αύξησης του κύκλου εργασιών τους (2008-2012), την απόδοση των απασχολουμένων κεφαλαίων (ROCE) και τη δυνατότητα εξυπηρέτησης του χρέους.Οι εταιρείες Zombies απορροφούν περισσότερους πόρους από ό,τι παράγουν και έχουν αρνητική επίδραση στις χρηματοροές του συνόλου των εταιρειών.


Αντίθετα, οι εταιρείες με χαρακτηριστικά Stars αναπτύσσονται γρήγορα, είναι κερδοφόρες και έχουν χαμηλό δανεισμό.Σύμφωνα με τη μελέτη, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις φαίνονται να έχουν πραγματοποιήσει μεγάλες επενδύσεις και να έχουν ξοδέψει αρκετά κεφάλαια. Την ίδια στιγμή τα έσοδα είναι περιορισμένα, χωρίς καμία ανάπτυξη τα τελευταία 5 χρόνια (έως και το 2012) και η κερδοφορία δεν μπορεί να ανταμείψει το απασχολούμενο κεφάλαιο.


Στα συμπεράσματα της μελέτης καταγράφεται ότι η ξενοδοχειακή βιομηχανία είναι πολύ κατακερματισμένη.

Τα τυπικά ετήσια έσοδα αγγίζουν κατά μέσο όρο τα 3,5 εκατ. ευρώ και τα κέρδη κατά μέσο όρο δεν υπερβαίνουν τα 0,5 εκατ. ευρώ.

«Καθώς προχωράμε από τα Stars στα Zombies η κερδοφορία μειώνεται, αρκετά περισσότερο κεφάλαιο και προσωπικό απασχολείται και τα χρέη αυξ άνονται δυσανάλογα. Επίσης οι εταιρείες με μεγαλύτερη αξιολόγηση είναι λιγότερο βιώσιμες από τις εταιρείες με μικρότερη αξιολόγηση» αναφέρει η μελέτη. Ακόμη τονίζεται ότι οι εταιρείες Zombie τείνουν να έχουν περισσότερα κεφάλαια και χρέη «δεμένα» σε κάθε κρεβάτι και αποδίδουν μικρότερο EBITDA ανά κλίνη.Για το 40% κλινών της χώρας (οι 703 μεγαλύτερες ξενοδοχειακές εταιρείες) που αποτελούν το αντιπροσωπευτικό δείγμα της μελέτης οι συνολικές επιδοτήσεις ανέρχονται στα 650 εκατ. ευρώ το 2012 και φαίνεται πως δεν διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, παρόλο που οι εταιρείες Zombie μπορεί να έχουν επωφεληθεί περισσότερο από αυτές.


Όπως τονίζεται, στη συγκεκριμένη διαμόρφωση της βιομηχανίας, χωρίς μεγάλες εταιρείες, το μέγεθος σχετίζεται με την κερδοφορία αλλά με μειωμένη επιστροφή.

Η μελέτη διαπιστώνει ότι προκειμένου να επιτευχθεί ένα βιώσιμο επίπεδο χρέους στο δείγμα, περίπου 0,34 δισ. ευρώ των χρεών πρέπει να διαγραφούν και 1,22 δισ. ευρώ των χρεών να ανακεφαλαιοποιήθηκαν.

Το γεγονός ότι η κατανομή των ξενοδοχειακών εταιρειών δεν άλλαξε από το 2008 μέχρι το 2012, αντικατοπτρίζει μια στάσιμη δομή στην ξενοδοχειακή βιομηχανία με μια προδιάθεση προς τις Zombie ξενοδοχειακές εταιρείες.Σύμφωνα με τη μελέτη οι τουρίστες ξοδεύουν περίπου 660 ευρώ ανά ταξίδι, σε μια διαμονή κατά μέσο όρο 9 ημερών, ανεβάζοντας το νούμερο των εσόδων στα 12 δισ. ευρώ.


Συνολικά στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 9.700 ξενοδοχεία με 400 χιλιάδες δωμάτια και 770 χιλιάδες κρεβάτια.

Η μεγαλύτερη συγκέντρωση υπάρχει στην Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, τα Ιόνια Νησιά και τη Μακεδονία, ενώ παρατηρείται αναντιστοιχία μεταξύ χωρητικότητας και ζήτησης, κυρίως στα ξενοδοχεία 5 και 4 αστέρων.

Μάλιστα περίπου του 39% από τις 400 χιλιάδες δωμάτια βρίσκονται σε ξενοδοχεία 4 & 5 αστέρων και παρά το γεγονός ότι τα ξενοδοχεία 5 αστέρων αντιπροσωπεύουν μόνο το 3,6% των ξενοδοχειακών μονάδων στην Ελλάδα, παρέχουν το 14% των συνολικών ξενοδοχειακών δωματίων, ενώ τα ξενοδοχεία 4 αστέρων αντιπροσωπεύουν το 25% των ξενοδοχειακών δωματίων.


Η Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, η Μακεδονία και τα Ιόνια Νησιά αντιπροσωπεύουν την πλειονότητα των ξενοδοχείων δυναμικότητας 4 & 5 αστέρων.Τα ξενοδοχεία 2 & 3 αστέρων αντιπροσωπεύουν περίπου το 55% της δυναμικότητας των δωματίων της χώρας, με ισχυρή παρουσία στα Δωδεκάνησα, την Κρήτη και τα Ιόνια Νησιά.


Προβληματίζει το μέγεθος.

Κατά τη μελέτη, το μέγεθος σχετίζεται με την οικονομική κατάσταση των ξενοδοχειακών εταιρειών. Και τούτο διότι οι μεγάλες επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 20 εκατ. ευρώ είναι κατά κύριο λόγο Zombie. Για τις επιχειρήσεις με έσοδα λιγότερα από 10 εκατομμύρια ευρώ το ποσοστό των Zombie εταιρειών μειώνεται συγκριτικά με το μέγεθος τους. Παράλληλα μικρές επιχειρήσεις με λιγότερα από 2,5 εκατ. ευρώ έσοδα είναι κατά 48% Zombie.Οπως υπογραμμίζεται, το 82% του χρέους και το 70% των ιδίων κεφαλαίων συγκεντρώνεται σε Zombie ομάδες.Παρά το γεγονός ότι οι κεφαλαιουχικές δoμές είναι συντηρητικές, η πλειονότητα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων δεν μπορεί να εξυπηρετήσει το χρέος της. Ξενοδοχεία σε Zombie κατηγορίες εμφανίζονται με υψηλά κεφάλαια και επενδύσεις με αρνητική απόδοση ιδίων κεφαλαίων.Παράλληλα το μεγαλύτερο από το συνολικό χρέος του δείγματος (3,7 δισ. ευρώ) που συγκεντρώνεται στις ομάδες Zombie αντιμετωπίζει πρόβλημα εξυπηρέτησης.


tornosnews.gr


Η Δημοκρατική της Ρόδου Η Δημοκρατική της Ρόδου






Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ news Νότιο Αιγαίο

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video